Трябва ли когато правим нещо добро да го снимаме и показваме? и показваме?
Added 2021-05-02 16:26:43 +0000 UTCВ Ютуб съм допуснал монтажна грешка при изписването на текста.
Правилният въпрос е тук.
Comments
Човекът обясни защо е заснел клип - представи си: жената наистина падне от моста и 200 души са го видяли на моста да се бори с нея - как ще докаже, че не я е бутнал той? Добре се е сетил, да си пусне камерата!
2021-05-19 06:14:29 +0000 UTCПравят си го за лична изгода,добро може да се прави и без да заснемат клип,за мен тези хора са жадни за гледания,слава и уважение от останалите,а факта,че са дали нещо на беден човек това за тях е най-малкото за което мислят,за тях важното е просто да се покажат като ''герои'' в интернет.
2021-05-10 08:04:54 +0000 UTCАми явно в днешния сбъркан свят е хубаво да се дава показност на доброто. То си личи когато човек не търси "реклама" или полза от него, както е с мъжа в този случай. А и при заливането с простотия и "лоши момчета" като модел за подражание, както и подигравката с нормалните - явно доброто трябва да бъде показвано повечеко, иначе съвсем ще се сбъркат ценностите.
Цецо
2021-05-09 09:52:06 +0000 UTCВ случая разбрахме, че човекът е снимал, за да не излезе после той виновен, което е доста умно и хитро от негова страна. Е, ако не беше качил клипа във фейсбук, сега нямаше да гледаме това видео. Но определено за мен качването на такъв тип снимки в соц мрежи е чиста проба галене на егото и изграждане на имидж. За лайкове и внимание какво ли не правят хората. А и тъй като абсолютно всяко едно наше решение е породено от емоции (колкото и да недоволстват "логичните" хора), и самото правене на добро е галене на его, което правим, за да се почувстваме НИЕ по-добре от факта, че сме направили добро за друг.
Matilda
2021-05-07 21:49:36 +0000 UTCАз съм от това поколение,което ни учеха,че когато даваш,когато помагаш от сърце-не търси публика.Ако друг те покаже или сподели,това ,което е видял-мисля,че е друго-но ти сам-не мисля,че е пичовско,вид принцип ми е .Да,трябва да има и положителни новини и случки,и доброто да се споделя и да се дава пример,но за мен лично-не това е начина,но-знам ли,нека младите да дерзаят с телефоните и споделянето на клипчета,аз ще си следвам принципите.А ти Цанов-ГОЛЕМИ ПОЧИТАНИЯ,към идеите ти,към трудът ти и към това,което правиш,ти ще напишеш една нова страница от историята,думите и дейността ти ще отекват във времето!Поклон !
2021-05-07 01:05:18 +0000 UTCЛично мое мнение е,че дори и да незаснемеш доброто, което си направил, не е толкова важно отколкото, щом някой ти е направил добрина, ти трябва да последваш неговия пример и да помогнеш на някого в нужда, добротата не трябва да се забравя. П.С. Аз лично много пъти след като помогна и казвам следните думи: "ЗА ТОВАСМЕХОРА, ЗА ДА СИ ПОМАГАМЕ ЩОМ МОЖЕМ И АКО НЕ СИ ПОМАГАМЕ НИЕ ХОРАТА НЯМА КОЙ ДА НИ ПОМОГНЕ".
2021-05-06 10:29:33 +0000 UTCЗависи има ситауции в които трябва да го показваме има други в които не трябва зависи от обстоятелствата много. По отношение на егоизмът можеш да си егоистичен като го показваш доброто публично и като не го показваш публично. Той е в мотивите не в делата на хората, мога да дам примери но ако се замисли всеки човек в своя собстен живот е правил със сигурност добри неща без да ги казва и докато ги е правил е имал мотив егоизъм тоест е искал нещо в замяна а не го е правил само и единствено за доброто на човека.
2021-05-05 01:08:25 +0000 UTCДоброто е заразно. Ако не се разпространяват и показват примери за него, как тогава ще се знае, че то все още съществува? Само така можем да сме сигурни, че доброто ще победи – като говорим за него.
2021-05-04 22:23:14 +0000 UTC1. Както каза гостът - за негова безопасност го е направил. Много ШИБАН народ сме и преди да помогнеш на непознат, трябва да помогнеш на себе си (да се застраховаш). Тук имам предвид субектите които са визирани в интервюто - "гледат шоуто" и пускат тъпи коментари. 2. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО добрия пример трябва да се показва. 3. Аз също бих заснел случката, но тъй като не обичам да се показвам публично бих искал лицето ми да бъде скрито
2021-05-04 12:06:20 +0000 UTCВ християнската традиция доброто дело много често е личен акт. Правенето на добро умишлено не се афишира. Нещата са много тънки. Ако наредим добри мероприятия до един скандал, всичко се опорочава.
2021-05-04 11:21:18 +0000 UTCРадвам се че човека е снимал за да докаже че самия той не я е качил и бутнал, защото в тази умряла България "НЯМА НЕНАКАЗАНО ДОБРО" ДА се знае!!!
2021-05-04 09:24:44 +0000 UTCВъпроса е малко по сложен според мен. Въпроса е какви са ти намеренията когато показваш една добрина , дали искаш просто да повлечеш повече хора в името на това да се правят добри дела или искаш да натрупаш евтина изгода заради уж доброто си дело (по принцип политиците правят точно така и най вече ТИКВАТА). Както се казва " Направи добро и го пусни в морето " не търси полза , това е най чистата форма на добрина. Както казах сложен въпрос !!
2021-05-04 09:17:01 +0000 UTCАз не мога да отговоря, защото много зависи от ситуацията. Явно въпроса идва след видеота с човека спасил жената която иска да се самоубива. Според мен хора които не търсят своята слава и да с епокажст колко добро са направили заслужават най-малкото да бъдат споменати. Когато някой иска да се хвали с това колко добре е постъпил,, то тогава той губи точките си и пред Бога, и пред хората изглежда като самохвалко и самославец. Най-добре е според мен когато някой говори за добрините на друг човек който му е направил добрини или е направил на други хора. Това е методиката по която знаем и житията и добрите дела на Православните светии, те не са седнали да се възхваляват сами, а са разказвали само на най-доверените си хора или други хора са били свидетели на техните добри дела.
2021-05-04 08:35:40 +0000 UTCДа не говорим че ако беше се случило нещо там можеше и той да го отнесе въпреки че се е опитал да помогне
2021-05-04 07:59:19 +0000 UTCАко сам снимаш добрите си постъпки,замирисва на преднамерена добродетел.Прекрасно е да правиш добрини ,но да не е позьорство и да не очакваш слава.
Марио Марков
2021-05-04 07:35:35 +0000 UTCСпоред мен в някои случаи не е необходимо, но в този разбира се! Ако не го беше снимал за другите хора щеше да е просто история, а и той снима за да покаже как от десет минути никой не прави нищо, ако го нямаше клипа тези работи нямаше да са документирани!
2021-05-04 06:42:13 +0000 UTCДобрината е благодетел, който заслужава публика и внимание, защото тя ни учи да сме по-щастливи!
2021-05-04 05:37:01 +0000 UTCИмаме нужда от "пропаганда" на доброто, защото само така ще покажем, че все още има запазена у нас човещина и доброта, които всячески се опитват да убият чрез непрестаното облъчване и унищожаване на ценностните ни основи. Превръщайки ни в едни апатични и бездушни консуматорски същества
2021-05-04 00:10:41 +0000 UTCОт баба знам: "Когато направиш добро - замълчи, когато ти направят добро - разкажи".
Teodor Hristov
2021-05-03 20:28:07 +0000 UTCОтговорът на този въпрос е много лесен. Просто се запитайте какво ви прожектират новините и в каква насока е! От там идва извода че всяко добро трябва да се показва тъй като от както аз лично се помня ни промиват мозаците само с лоши неща и всеки е с впечатлението че има само лоши хора и да си лош всъщост е нормално. Момчето в клипа казва колко време маха да спре някой за помощ! Как бакшито спира и продължава... и това очевидно е нормално да си изрод и е също нормално да се показва всекидневно кой изрод какво е направил?! Всички хора с мнение различно от това че доброто не трябва да се показва са амеби за мен!
Dimitar Vasilev
2021-05-03 14:48:46 +0000 UTCНа показ са достатъчно много извратени, ненормални, неморални, неестествени примери, за да пестим от адекватни примери за поведение и начин на мислене! Моля, показвайте повече такова съдържание и много ви моля хора - правете добро, показвайте го и се гордейте! ,,Ако си дал... не си живял напразно! ''
2021-05-03 14:06:58 +0000 UTCВсичко зависи от скритото намерение с което го правиш, но щом Господ допуска да се случва нечо значи така трябва да бъде
2021-05-03 10:19:47 +0000 UTCТака повече хора ще си дадат сметка ,че живота не е само собственият им задник .....
ivo ivanov
2021-05-03 09:38:53 +0000 UTCЕстествено ,че трябва да се показва доброто. Какво да гледаме ? По медиите показват само лоши новини . Това по-добре ли се отразява на психиката????
ivo ivanov
2021-05-03 09:37:36 +0000 UTCНе, освен ако това, не допринася за възпитанието на младите и невежите, но пак трябва да не се изтъква като лично добродеяние ...
2021-05-03 08:31:40 +0000 UTCКонтекстът на тези стихове е ключов, за да имаме правилна позиция по въпроса. Да включим и стихът преди това, Мат 6:2. Матей 6:2 НП И тъй, когато вършиш добро дело, не тръби за себе си, както правят лицемерите по синагогите и по улиците, за да ги хвалят хората. Истината ви казвам: те вече получават своята награда. Тоест идеята е, че не трябва като правиш добро, да го правиш с цел да те видят повече хора и да получиш похвала. В днешно време това може да се изразява в субскрайбъри, лайкове и дарения. Правилната мотивация е чистата любов към Бог и хората, целяща да прави добро, правеща го дори и скрито, без непременно да получи похвала за това или други облаги. Бог би възнаградил такова поведение. Ок, дотук добре, но какво правим, ако мотивацията ти да покажеш доброто дело е да се помогне още повече, примерно както в конкретния клип една от целите е намирането на тази жена и подпомагането ѝ финансово? Според мен нещата допират до вътрешната мотивация, ако показваш за слава и облаги - не е според Божията воля, ако обаче имаш други безкористни мотиви, непремесени с първите, тогава показването е в рамките на нормалното и горепосочените стихове не са в разрез с него.
2021-05-03 06:42:06 +0000 UTCТова , означава ли , че трябва постоянно да ходя с телефона и да чакам нещо да се случи
2021-05-03 06:02:29 +0000 UTCВсичко опира до това по какъв начин се представя на аудиторията
2021-05-03 05:42:50 +0000 UTCЗнаеш ли. Четейки коментарът ти, Радослав, осъзнах че това което почти всички правят, когато коментират нещо такова, е много грешно. Не съм гледал историята на Йордан, но виждам, че човека е направил нещо правилно и ти както други хора го виждаш. Виждаш и също, че някой се е възползвал вероятно от това по някакъв начин и това е много добре. Но казваш, че всички са мърши. Точно тук май всички или повечето се прецакваме сами, защото казваме "всички", а не просто мършите. В момента, не искам да звуча като професор или нещо такова, но трябва хората, които не са мърши, да спрат да казват, че всички са мърши, защото така само си вкарваме автогол. Не е нещо кой знае какво, но може да направи голяма промяна. Пиша само с добри намерения, разбира се. Благодаря ти.
2021-05-03 04:54:57 +0000 UTCДа , добрият пример заслужава да бъде показван повече отколкото лошият такъв , който е натрапван и следван днес !
Kriso Krumov
2021-05-03 02:36:04 +0000 UTCГосподин Цанов може ли да разкажете историята на Вера Кочовска. Бих се радвал да я представите отново на българите. Тя казваше : Добро се прави не за да ти правят и ако даряваш нещо не се дарява за да те говорят, то се прави тихомълком за да се помогне на човекът. Простете ,че 24 часа по-късно си редактирам и допълвам коментара. Току що изгледах видеото със случая в Youtube и за такива случаи съм съгласен, че добрият пример трябва да бъде показван но не знам това до каква степен би повлияло. А за тази жена, която я видях според мен щеше да бъде добре да й се скрие лицето и самоличността и веднага ще се аргументирам защо. Това допълнително може да я засрами и да я подтикне да направи лошата крачка. Жената е в депресия и ако това я накара да си каже, че е станала за срам вътрешно показването на самоличността й не е добре. Това е мое мнение. Иначе човекът, който й е помогнал бих казал едно голямо БРАВО на него. Ако имаше повече състрадателни, човечни и свестни хора, които подхождат с приятелско разбиране макар и непознати да са в такива ситуации като общество щяхме да сме по-различни. Вие знаете ли, че депресирания човек поставя всички под общ знаменател. В отчаянието и разочарованието си от целият свят в неговите очи сякаш добрите хора не съществуват. Това са хора, които са наранени от самото общество и от най-близките си дори. Това ги води до тоталното разочарование. Никой не им е давал достатъчно приятелство, любов, подкрепа. Никой не води разговор с тях какво им тежи. Хората са толкова лоши, че и да излезеш на вън да крещиш какво ти тежи на душата никой няма да те чуе и да ти обърне внимание. Съжалявам, че го казвам но това наистина е масово и не е нещо ново под слънцето. Човек изпаднал в тотално отчаяние той при първия разговор в който се отпусне и се довери може да разкаже за себе си какво му тежи и от там ако можеш да си приятел на непознат ще поговориш с него и ще потърсите заедно решение на проблемите му. Трябва да го убедиш, че гледната му точка която е заела връх в съзнанието му в този момент тя може да бъде променена и да боравиш умело с факти , че бъдещето му ще бъде различно и по-добро. Такъв човек се нуждае някой да му вдъхне надежда но не за кратко. Трябва да го направиш така, че да види и усети подкрепата ти и надеждата, която му даваш много по напред в бъдещето си. Трябва да му помогнеш да промени мисленето си и отношението си към това което го кара да отнеме живота си. Трябва да го убедиш приятелски, че това лошо намерение ще остане зад гърба му и че го очаква по-добро бъдеще и има решение на всичко което го измъчва. Започнал съм вчера коментара си с Вера Кочовска защото съм мислил за нея. Цитирал съм я и не бях изобщо запознат със случая. Ако трябва да я цитирам отново тя казваше : Ти си длъжен да помогнеш. Естествено че всеки прави своят избор дали би помогнал или не.Затова и 100 коли са подминавали в случая. Малко са тези хора като този Господин,които разбират смисъла на думите безусловно състрадание, приятелство,любов,човещина и подкрепа. Според мен никой не те учи да бъдеш такъв и това не се възпитава. Просто има и такива хора, които носят доброто в себе си и не живеят като непукисти. И още нещо ми се иска да кажа по повод за такъв тип хора, които са стигнали ръба на отчаянието при тях е характерно те да хвърлят много обвинения към околните и тези обвинения са техните разочарования и много често думите с които те обвиняват са истина и са прави. А ако вие подхождате към тях с допълнителни обвинения само бихте ги ядосали подтикнали още повече към лошата крачка защото така няма да усетят утеха, разбиране и приятелство никога. Човек в такова състояние се чувства буквално, че целият свят е против него и нищо в живота му не би могло да се промени. Той разсъждава, че утре ще дойде същият ад и дори ще става по зле за него затова избира краят по собствено желание. Не всеки е способен да разбере този тип хора. Приятелството за тях е най-голямото спасение. Каквото и да им тежи не ги упреквайте а ги мотивирайте, че с общи усилия ще промените бъдещето заедно. Такъв човек който е на ръба да скочи самият той е хладен към околните и мисли, че никой не е в състояние да го разбере и да му помогне. Просто аз съм впечатлен от Господина от Варна как внимателно е подходил с добро. Сигурно и той самият не знае колко е страшен гневът на човек който иска да се самоубие ако го прояви. Веднага ще му каже '' Кой си ти и с какво мислиш, че можеш да ми помогнеш след като не знаеш моят път какъв е '' ... Горе долу с такива думи може да започне. Аз се радвам, че той не се е отказал. Ако човек в такова състояние ви нагруби дори вас преглътнете го но му помогнете. В повечето случаи според мен не би се случило защото каквото и да му тежи отивайки при него този човек знае, че вие сте непознат и не сте виновни с нищо за съдбата му. Според мен така отчаяно тази жена да е застанала на такова видно място това е зов за внимание и помощ. Тези, които са я подминавали още повече са я карали да се чувства че света в който живее е нечовечен, несъстрадателен и е пълен с непукисти. Добре, че този Господин е бил едно от малките изключения, които са слезли и са отишли да й помогнат. Честит празник и бъдете здрави !
2021-05-03 01:32:14 +0000 UTCБраво, че е снимал, за да се предпази, ако се случи не по очакванията. Умен е.
2021-05-03 00:54:41 +0000 UTCВ Библията пише че ако лявата ръка прави нещо, то дясната не трябва да разбира. Така че трябва да правим добрини без другите да разбират за нас.
2021-05-03 00:49:22 +0000 UTCОт житейска гледна точка (така да се каже, ежедневна) - НЕ, не трябва да се хвали или да очакваш нещо да ти се върне с всяка добрина, която си сторил. Тук съм съгласен с Пламен, но когато имаш публика/изградена аудитория, може да използваш тази "сцена" за да дадеш добър пример
Cvetelin Petkov
2021-05-03 00:20:36 +0000 UTCОтносно анкетата ще кажа само : Матей 6:3-4 НП А ти, когато правиш добро дело, нека лявата ти ръка не знае какво прави дясната, за да остане благодеянието ти в тайна; и твоят Отец, Който вижда какво правиш тайно, ще ти въздаде наяве.“
Plamen Vitkin
2021-05-03 00:02:12 +0000 UTCНякоколко клипа по-надолу Тодор Тодоров казва : "Прави правилните неща, тогава, когато никой не те гледа.". Хубаво се застраховаш с клип, но защо го публикуваш след това?! От друга страна, в такава безчовечна ера живеем, че май е хубаво да си припомняме от време на време, че животът ни не се свършва между хладилника и тоалетната. Това относно въпроса за показността, иначе нищо друго освен похвали за постъпката.
Галин Недялков
2021-05-02 23:40:22 +0000 UTCДобър ден, много Правилно е постъпил съгражданина Данчо, че е заснел случката както той сам казва в клипа в негова евентуална защита. А постването в мрежата мисля е затова да покаже, че ние "не сме хора а мърша" и че страдаме от синдрома "Chronic on eyes" Толкова глупости сме гледали по мрежата и Тубата, толкова сме се вглабили в собственото си оцеляване и благоденствие, че случки като тази вече не ни прави впечетление, че е НЕНОРМАЛНО!!! 👏👏👏ДАНЧО👏👏👏
RadoslavKanchevGaspaka
2021-05-02 23:03:15 +0000 UTCНе е егоцентрична поза, за мен не е правилният израз това, но или правиш добро безвъзмездно, или няма смисъл... Ако го няма в социалните мрежи означава ли, че не се е случило? Направи добро, запази го за себе си и спи в мир и спокойствие!
2021-05-02 22:23:47 +0000 UTCКогато дясната ти ръка дава, лявата да не знае за това.
Milen Asenov
2021-05-02 21:31:26 +0000 UTCДоброто е език на слепи и глухи, не му е нужно показност за да за маскира маскарите..
Aleksi ahilov
2021-05-02 20:57:01 +0000 UTCКак така зависи "с каква цел" заснемаш видеото? Как можеш да предадеш целта си, чрез него? Това е безсмислено, според мен. Всеки намира смисъла, който търси.
2021-05-02 20:46:35 +0000 UTCСпоред мен доброто иска тишина.Всичко това,което Йордан е направил е наистина много добро дело,но това,че го е записвал според мен е било егоцентрична поза.Господ гледа отгоре, и рано или късно ще му върне добро!
2021-05-02 20:31:40 +0000 UTCНаправи добро и го хвърли в морето! :)
2021-05-02 20:17:51 +0000 UTCХм... Доброто си има неговите си тайнства. Намесвайки се в проявата на доброто нарушаваш тези тайнства, при което ще е необходимо да заплатиш съответната цена... Убеден ли си че си способен да я платиш?
2021-05-02 20:15:57 +0000 UTCВъпроса е много подвеждащ .... Но попринцип ДА ! Трябва да има такива клипове, защото това е пример как трябва да постъпваш.
2021-05-02 20:00:53 +0000 UTCпо-добре да се пускат снимки/видеа на добри неща отколкото катастрофи смърт и болести по цял ден... вече за Второто "И показваме" е друг въпроса, но и там е малко или много 50/50 зависи дали сам си го показваш или хората които си "зааразил" с добродеянието си
2021-05-02 19:24:55 +0000 UTCЗащо трябва да изтъкваме добрите си дела чрез заснемане или нещо от сорта? Това не би ни помогнало да осъзнаем, че да правим добро ни е в кръвта, а не нещо, с което едва ли не да се отличаваме.
2021-05-02 19:01:01 +0000 UTCДа трябва! Аз съм доброволка, спасявам бездомни животни в окаяно състояние ,смятам че такива дела трябва да се виждат, за да става заразно доброто и да има повече доброволци и по-малко безотговорници!
2021-05-02 18:59:52 +0000 UTCПрави добри неща, когато никой не гледа!
Zahari Balabanov
2021-05-02 18:56:45 +0000 UTCСъгласявам се с повечето мнения, пе зависи от целта на заснемането и самата цел на деянието! Като цяло е хубаво да се показват тези примери, но някак ми е странно и глупаво, като се поставя на мястото на някого, а и съм бил, мисълта да ми е "този човек има нужда от помощ, ще снимам". Просто помагаш и толкова, пък ако някой снима твоята добрина (ако те е видял), ок.
2021-05-02 18:52:50 +0000 UTCЗависи много начина по който се показва.
2021-05-02 18:48:29 +0000 UTCСпоред мен това трябва да се показва, за да може да даваме пример на околните и те вместо да се подиграват, да отидат и да помогнат
2021-05-02 18:42:15 +0000 UTChttps://www.google.co.uk/amp/s/www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/girl-15-screams-mummy-shes-18187264.amp - линк с видео (със цензура ) на стореното . Хората са се овълчили , започват да губята човечност .Единаци ! За това и благодаря ,за заснетият пример и смятам ,че Данчо е постъпил правилно .Първо ,че е помогнал ,второ че го е заснел . Благодаря Цанов за положената работа ! Само напред и нагоре !
2021-05-02 18:37:38 +0000 UTCСпоред мен зависи не от ситуацията ,а с каква цел заснемаш стореното . Ако го правиш за да положиш добър пример особено на по-младите ,то тогава е повече от наложително . Точно липсата на допър пример и залагане на определени ролеви модели целият свят е с главата надолу . Не само в България . В Англия например ежеседмично има случаи на ученици ...деца на по 11-12 години ,които се нападат и наръгват с ножици . Преди около месец мисля че беше , имаше една история за момче на 12 години ,убито от съучиници момчета ,които били в заговор с “приятелката му “,момиче на същата възраст . Момичето после пуска стори в Снапчат ,че не искала да го убият ,а просто да изплашат и наръгат в ръката и/или крака . Обяснява ,че го е направила ,защото убитото момче (нейното “гадже”) не е искало тя (12 годишната пикла представете си ) да се снима гола и да праща снимки на други момчета . И никой не може да и каже какво да прави . Тогава ти седиш там на телефона ,четеш и се чудиш и незнаеш нито ,кое да си зададеш първо ,нито как да намериш отговор .Викам си , тези деца ,родители нямат ли ? Каква любов на 12 ? Или още по конкретно каква любов е това , да ми изпращаш деца да убиват деца . Как може да си дете ,както се казва на 12 ти няма даже какво да показваш ,а вече си тръгнала голи снимки да пращаш ?! Просто една толкова ... побъркана ситуация ,тоно поради липсата на здрав модел за подражание ,пример и възпитание . Точно заради това в Америка масово нашумяха личности,като Cardi B ,Megan , Princess Nokia , защото промотират такова поведение и по страшното налагат такова поведение . Лятото на 2020 в Manchester news website имаше клип и статия от тролей на градската линия ,момиче на връзраст около 14 беше напдната от други деца на същите години , по изключително брутален начин . Ритана в стомаха , скубана ,бита в лицето . Когато това се случва е имамо възрастни наоколо ,бащи ,майки ,баби на деца ,сигурно на нейната вързаст .Направен е клип как бия момичето ,а никой от въпросните възрастни ,не става и не помага . Не се намесват ,не казват нищо . Мълчат и гледат през прозореца . А момичето крещи на пода ,докато я бият , реве и дори крещи :Мамо ,мамо ...
2021-05-02 18:29:50 +0000 UTCStitt and Giacopassi (1992) се аргументират, че при разглеждане на криминални деяния Social learning theory (Теорията на социалното учене) е най-тестваната теория, а според Pratt et al (2010) е най-подкрепяната. Като изключим подробно навлизане в материята и наличието на други теории, тази е много подходяща за обясняване на позицията защо публикуването на добро трябва да го има, още повече защо трябва да се стимулира, подрекпя и разпространява. Христос Воскресе на всички православни християни!
2021-05-02 18:27:47 +0000 UTCВ неговият случай е било добре да го заснеме, за да може да се уневини при евентуално вменяване на вина в последствие. Но не смятам, че е трябвало да го публикува. Да, сега жената ще може да получи помощ, но не смятам, че трябва да се хвалим с това, което сме направили за другите. Не случайно профайлърът преди известно време каза: "Прави добрите неща, тогава когато никой не те гледа" и е много прав.
Georgi Zhelezov
2021-05-02 18:05:14 +0000 UTCДа, определено. Въпреки, че няма ненаказано добро.
2021-05-02 18:04:38 +0000 UTCЗащо да не се показват, заснемат, запиват хубавите неща??? Егоцентрично е когато го правиш и извличаш полза от това нещо. Днешно време на фона на всички глупости и простотии, мисля че си трябва да видим и малко хубави работи да се случват.....
Петър
2021-05-02 17:55:41 +0000 UTCЗависи от деянието,което правиш.
2021-05-02 17:40:26 +0000 UTCСлучаят е страхотен пример и би вдъхновил хора към добро, когато даваш 5 лева на клошар и снимаш всичко е поза, но в интернет трябва да има такива неща, а не само тъпотии :)
2021-05-02 17:34:01 +0000 UTCДори да е позьорщина, доброто е направено. Господ знае кои го е направил от сърце!
2021-05-02 17:28:53 +0000 UTCПонякога трябва да се показва, поради ред причини! Но, има и случаи в които не е нужна ХВАЛБАТА! Малко двустранен и подвеждащ въпрос...
Aglena Petrova Petrova
2021-05-02 17:26:06 +0000 UTCЗависи най-вече от целта и начина. Ако е демонстративно за самоизтъкване - не. Ако е по-скоро като пример / призив и други да направят нещо конкретно позитивно - да. Като цяло ще е добре ако има повече клипове с положителни примери, не само на хора допуснали грешки и тръгнали по лош път.
Явор
2021-05-02 17:23:31 +0000 UTCБаба ми едно време казваше: "Ако лявата ръка прави добро, дясната да не разбира!" Не разбрах тези думи докато бях дете... Правя добро и забравям! Не се хваля и не разказвам. Иначе в конкретния случай, така е решил, така е направил! Респект!
2021-05-02 17:06:25 +0000 UTCВъпреки че аз не снимам когато го правя но смятам, че това е повече + отколкото -. Така ли и иначе си личи кога това се прави със цел PR. В крайна сметка по важна е пропагандата. Дори ако стане модерно, дори да ни дразни причината по която се прави крайния резултат би бил положителен.
Али Карамехмед
2021-05-02 17:00:47 +0000 UTCКато цяло - не, но винаги има изключения!
2021-05-02 16:58:13 +0000 UTCАбстрахиран ли си от хейта, който следва после, по-добре е да снимаш и да дадеш пример за доброто. Струва нула лева.
2021-05-02 16:48:40 +0000 UTCАко трябва да се включат още хора - да. Иначе според мен инстинското добро е тва, което човек прави докато не го гледа никой (образно казано).
Валентин Стайков
2021-05-02 16:48:13 +0000 UTCИ ДА И НЕ?
Emiliyan Yordanov
2021-05-02 16:45:55 +0000 UTC