NokiMo
song
song

patreon


Mercy

Here's my problem with a reality competition show like "Destination Eurovision"... or any type of reality TV show: When I wish for something, the exact opposite will happen. 

Franchement je ne déteste pas cette chanson. C'est une belle chanson avec de bon refrain, mais je ne crois pas pour une seconde qu'elle va gagner Eurovision pour la France. J'était surpris sur le coup, mais plus je réfléchis, plus ce résultat me parait logique... même inévitable... Les téléspectateurs qui votent le plus pour ce genre d'émission sont des mères de foyer et des mamies. Souvent on pense que ce sont les ados avec leurs smartphones qui votent les plus, mais non non... d'après le sondage, ce sont les femmes qui votent les plus, genre... mère à deux enfant, femme mariée, etc. Pour qui elles vont voter? Un gamin africain dynamique? (Lisandro) Une fille emo avec le crâne rasé? (Liyana) ou bien une belle blonde sympathique avec les lèvres rouges qui chante avec son mari chéri d'amour jouant le guitar derrière elle? La réponse me paraît évidente. Enfin, Eurovision n'est pas une simple compétition de chanson. C'est aussi un jeu politique. C'est bien malin d'avoir choisi une chanson sur les immigrés. Mais est-ce que ça nous suffira à gagner? Gros point d'interrogation. XD (D'ailleurs, Joe et moi, tous les deux, nous avons voté pour Malo.)

Mercy

Comments

This happened to me too. Not just reality tv show but including sports like World Cup. I have to stop supporting the country I like. I felt like I bring them bad luck. p/s: I just read your translated writing above. Yes, for reality tv show, the most family-friendly contestant usually win. I noticed this ever since i started watching American Idol.

Amanda Lee

Well, notice how we treat our American territories. So bad. I really hope it wins. Such a sweet song. Even if Justin Bieber participated in its production. Ugh. Not real big fan of Justin.

Danny Provencio

Despacito should win. I mean Puerto Rico is a US territory

David Proby

Your have the same opinion as me, I wonder how many other people feel the way we do 😫😫😂😂

William Deutsch

Am so sorry. Tonight are the grammies here. Am hoping Desposito wins but is a foreign language song. (Puerto Rican). You never know.

Danny Provencio


Related Creators